pondělí 11. května 2015

Freddie - The King of Queen (DJKT)

Novější recenzi - po 50.repríze muzikálu, plánuji začátkem dubna 2017.
Na taneční muzikál Freddie - The King of Queen zpracovaný baletním souborem Divadla J.K.Tyla jsem měla samé dobré reference-především na zpěváka, jehož výkony věrně připomínají opravdového Freddieho. Také, přestože premiéru měl muzikál už začátkem roku 2014, dodnes je většina představení rychle a beznadějně vyprodána.
Měla jsem tedy štěstí, když moje maminka sháněla záskok za svoji kamarádku, se kterou měly Freddieho v rámci předplatného.

Pro mě to bylo první opravdové setkání s plzeňským baletním souborem, resp. s baletem vůbec. Ani jsem předem pořádně nevěděla, že se jedná o taneční ztvárnění - všichni o představení mluvili jako o muzikálu, a vlastně to byl hlavně balet:-)

Freddie navazuje provedením na úspěšnou inscenaci Edith - vrabčák z předměstí, kterou DJKT hraje od roku 2000. A rukopis stejných tvůrců (Vaculík, Malásek, Kopta) je znát, ony konec konců i osudy obou zmíněných osobností byly do určité míry podobné.
Ne nadarmo jsou slyšet názory, že "Freddie je Edith Piaf osmdesátých let." nebo "Edith je Freddie v sukních."

Při tomto představení jsem se "zamilovala" do Richarda Ševčíka, resp. jeho nádherného ztvárnění postavy Freddieho. Zejména duet s Jarmilkou Dyckovou byl naprosto strhující, silný a mužný - v té době ještě divadelní žabec jsem se neodvážila začít tleskat jako první..a budu ještě dlouho litovat, protože pro mě naprosto nepochopitelně se po té scéně potlesk neozval..a já ho tedy nemohla podpořit.
Od té doby courám na balety v jednom kuse, tanec mě sthnul. Takže doporučuji všem, kdo nemají averzi k písním skupiny Queen a chtějí se opatrně seznámit s baletem. Myslím, že tohle je dobrý začátek.

2 komentáře:

  1. Aktualizace: st také jsou všechna představení beznadějně vyprodaná :D :(
    Jinak podle mě je to naprosto jedinečné představení a bez nadsázky říkám, že je to nejlepší představení plzeňského divadla!
    V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to jo... já to miluju - byla jsem už.... no...mam to napsat??? :-D
      Teď mi někdo vyfoukl lístek na 21.1. ... :( jednou jsem zaváhala s prodloužením rezervace... ach jo.
      No, druhého února půjdu!!! Sice to vypadá, že budem sedět až skoro pod stropem, ale co naplat. Budu TAM. Zase jednou uvidím svého milovaného Freddieho. POPÁTÉ. A to jenom proto, že to je pořád, jak správně píšeš, vyprodané... :-)

      Vymazat