pondělí 11. května 2015

Tři mušketýři (Divadelní léto pod plzeňským nebem)

Již tradičním kulturním počinem v ulicích Plzně bývá Divadelní léto pod plzeňským nebem.
Když se v ulicích Plzně předloni objevily plakáty na inscenaci Tři mušketýři, rovnou jsem si řekla, že to není úplně pro mě, nějak mě to nelákalo. A tak jsem bez lítosti přešla první ročník této inscenace.

Ale vloni mě vyprávění kamarádky nahlodalo. Místo koňů bicykly, hudba, dobré zpracování, krátké baletní vystoupení.... Nakonec jsem od ní dostala lístek, a tak veškeré pochyby byly rozptýleny.
Od té chvíle při každé vzpomínce lituji:
  • že jsem si vůbec dovolila promeškat první ročník,
  • že pořadatel festivalu přísně ctí pravidlo "dvakrát a dost", tedy že jednu inscenaci uvede v jednom roce, ve druhém ji zopakuje....a šlus.
Hned od začátku (a až do konce a nevadilo ani krátké přerušení hry kvůli vydatné dešťové přeháňce) inscenace oplývala nápaditostí a vtipem.
Zakomponování plzeňského nářečí - ve hře uvedeno jako gaskoňské - byl naprosto výtečné. Když například (tuším že) Rochefort četl dopis: "... japa se máš, co paděláš?........... A, zřejmě nějaký padělatel!" nebo když se D´Artagnan v podání Petra Konáše představoval krásné Milady: "... Jsem ze z Gaskoňska," pobublávalo hlediště smíchem.

Šermířské scény byly krásně propracované a divácky věrohodné.
Proložení děje živou hudbou v podání kapely čtyř mušketýrů doplnilo a pozitivně ozvláštnilo celou inscenaci.
Kardinál Richelieu v podání Jana Přeučila byl krásně slizce zlověstný. Ostatně, celé obsazení byla parádní trefa do černého - takový malý herecký koncert, ve kterém zněla jména jako Konáš, Limr, Teplý, Valenta, Leichtová, Kotiš, Křesťanová, Rohlíček, .... atd atd.....

Jak už jsem předeslala v úvodu, simulace "jízdy na koni" použitím jízdních kol byl geniální nápad. Krom vyřešení praktické stránky věci to dodalo hře zase další náboj a vtip, nabídlo další humorné varianty.

Smekám pomyslný kloubouk a ve skrytu duše doufám, že se se Třemi mušketýry v tomto nastudování a v tomto obsazení ještě někdy někde setkám. Stali se totiž mojí srdeční záležitostí, láskou, byť jen na pár večerů (stihla jsem to jen 2x).

Žádné komentáře:

Okomentovat